۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۳۵۳۵۴
حجت الاسلام والمسلمین لائینی مطرح کرد؛

ضرورت تدوین اطلس جامع طلاب| تحصیل ۷ هزار طلبه مازندرانی در قم

ضرورت تدوین اطلس جامع طلاب| تحصیل ۷ هزار طلبه مازندرانی در قم
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به حضور بیش از هفت هزار طلبه مازندرانی در حوزه علمیه قم بر ضرورت تدوین اطلس و شناسنامه جامع از طلاب مازندرانی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای مازندرانی مقیم قم با بیان بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین برجستگی‌های مردم شریف مازندران در حکم انتصاب، گفت: برای عمل به این دستور همه سازمان‌ها و نهاد‌ها باید خود را مکلف به شناخت ویژگی‌ها خوب مردم استان، و در نهایت به تشریح و تبیین آن بپردازند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مردم این دیار در نهضت انقلاب پیشگام بودند، افزود: تقدیم ده هزار و ۴۰۰ شهید در هشت سال دفاع مقدس نیز گوشه‌ای از رشادت‌ها و جانفشانی‌های مردم این استان در راه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که مردم مازندران، مردمانی سخت کوش، نجیب و کم توقع هستند، افزود: این ویژگی‌های بارز، مسؤولیت ما را در قبال مردم دو چندان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که از امامان جمعه همه شهرستان‌های استان درخواست کردیم تا با تشکیل کار گروهی از متخصصین مختلف نسبت به بررسی وضعیت موجود و کمبود‌های آن اقدام کنند، افزود: نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم باید به عنوان بازوی این کار گروه و نیروی موثر در آن عمل کنند.

وی در ادامه ضمن تشریح کمبود‌های استان در بخش‌های فرهنگی و مذهبی، از فضلای مازندرانی مقیم قم خواست نسبت به تبلیغ و تشکیل کلاس‌های دینی در استان بیش از پیش کوشا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که حضور بیش از هفت هزار طلبه مازندرانی در حوزه علمیه قم، یکی از نقاط بسیار مثبت برای ارتقای سطح فرهنگ دینی محسوب می‌شود، گفت: تشکیل یک اطلس کامل و شناسنامه جامع از طلاب مازندرانی مقیم قم برای استفاده بیشر از فضلای حوزه، بسیار ضروری است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مازندران در طول تاریخ مهد پرورش عالمان و بزرگان دینی بوده است، بیان داشت: شخصیت‌های بزرگ بسیاری در حوزه‌های علمیه استان پرورش یافتند که امروز مایه فخر و مباهات جهان اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که روحانیت این استان همواره در دفاع از انقلاب، نظام و رهبری پیشگام بودند، خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش از ظرفیت علمی و تبلیغی طلاب و فضای حوزه علمیه مازندران در عرصه‌های مختلف بهره گیری شود.

نمایندگان طلاب و فضلای مازندران در ادامه نظرات و پیشنهاد‌های خود را در خصوص رفع مشکلات موجود و چگونگی تداوم ارتباط بیشتر بین مراکز حوزوی قم و مازندران را بیان کردند./۹۵۰/
افشین ایمانی
ارسال نظرات